Clear Music brengt MEAU en Alzheimer Nederland samen voor akoestische cover ‘Samen Zijn’ in kerstcampagne.
De kerstcampagne van Alzheimer Nederland wordt gekenmerkt door de klassieker ‘Samen Zijn’ van Willeke Alberti, in een subtiele, akoestische uitvoering van singer-songwriter MEAU. In samenwerking met creative agency ICP en Alzheimer Nederland heeft muziek agency Clear Music MEAU benaderd om het origineel uit 1987 te vertolken in haar onmiskenbaar eigen stijl.
MEAU is in sneltreinvaart op weg naar de top van de Nederlandse indie singer-songwriter scene. De reeds uitverkochte clubtour in 2022 (langs o.a. Paradiso en TivoliVredenburg) is des te meer indrukwekkend als je bedenkt dat ze in juni 2021 pas voor het eerst voor publiek optrad. Ook verovert ze de hitlijsten met de onlangs uitgebrachte, zeer persoonlijke single ‘Dat Heb Jij Gedaan’, die momenteel op de playlist van 3FM, 100%NL, Radio 2, Q-music en Radio 538. staat. En als klap op de vuurpijl verzorgt ze volgend jaar het voorprogramma van Suzan en Freek bij de shows in de Ziggo Dome.
MEAU:
“Ik hoop dat iedereen ondanks de maatregelen tijdens de feestdagen ‘samen’ kan zijn. Laten we elkaar wat extra liefde geven!”
Sonic branding agency Clear Music Amsterdam, dit jaar opgericht, helpt merken en reclamemakers bij alles dat komt kijken rondom het vinden, creëren en licenseren van muziek dit impact maakt. Jarl Hector van Clear Music was als music supervisor eerder verantwoordelijk voor de uitvoering van ‘Zing, Vecht, Huil, Bid, Lach, Werk, en Bewonder’ door Maaike Ouboter, in de campagne voor Our Planet door Netflix (winnaar van de Buma Award Beste Sync in 2019)
Jarl Hector:
“Het zit in het DNA van Clear Music samen te werken met artiesten, labels en publishers om de boodschap van merken en filmmakers te laten resoneren. Het is geweldig dat we een muzikale bijdrage hebben kunnen leveren aan het verhaal dat Alzheimer Nederland wil vertellen deze kerstdagen.”
picture: Jantina Talsma